Zo gebruik je Exclaimer écht optimaal

Exclaimer, één van onze add-ons waar we laaiend enthousiast over zijn. En dat is uiteraard niet zonder reden. Het is een verkapte machtige marketingtool, die je allerlei opties geeft. Maar je moet wel weten hoe je die opties inzet. En dan wel zo optimaal mogelijk. Daar helpen we je bij in dit artikel. 

<p>Zo gebruik je Exclaimer écht optimaal</p>

Wat is Exclaimer?

Exclaimer is een e-mailhandtekening beheersysteem. Dat is een hele mond vol, en dekt ook volledig de lading. Exclaimer doet namelijk precies wat de omschrijving zegt: het beheren van e-mailhandtekeningen. Maar daarmee doen we het eigenlijk toch te kort. Exclaimer is volgens ons ook een sterke marketingtool, waarmee je gerichte effectieve functies inzet voor verschillende doeleinden. Wat dacht je van sales, klanttevredenheidsonderzoek en huisstijlbewaking? 

De functies van Exclaimer

Exclaimer heeft aan alles gedacht. De verschillende functies maken deze add-on een waar marketingwonder.

Handtekeningen ontwerpen

Maak je bijvoorbeeld je inner-designer wakker maken met de drag & drop-editor. Handig, want je hebt geen HTML-skills nodig. Of laat creativiteit aan een ander over en gebruik de vooraf opgestelde sjablonen. 

Verdeel en beheer

Als IT-beheerder deel je machtigingen uit. Of niet. Zo kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om het marketingteam toegang te geven tot Exclaimer, zodat zijzelf marketingcampagnes kunnen toevoegen. Scheelt jou weer. 

Huisstijlbewaking

Door te werken met mappen en autorisaties blijft de huisstijl bewaakt. Vanuit Outlook (webapp of de desktopversie) kiezen collega's de uitgerolde handtekeningen die ze willen toevoegen. En dat altijd in de juiste huisstijl. 

Handtekeningen per team, afdeling en collega

Met diezelfde mappen en autorisatie zorg je ervoor dat de juiste handtekening door de juiste collega gebruikt wordt. Voeg een Call-To-Action naar het volgende webinar toe aan de e-mailhandtekening van de salesmanager, of een banner naar de kennisbank in de e-mailhandtekening van de klantenservicemedewerker. 

Cybersecurity Awareness

Ja, ook dit punt kunnen we hier aanhalen. We moeten wel, want cybersecurity awareness wordt steeds belangrijker. Geef je e-mails een extra laagje veiligheid mee door een disclaimer op te nemen in de handtekening. Zo creëer je meer bewustzijn rondom cyberveiligheid. Ook kun je de ontvanger laten weten dat je veiligheid hoog in het vaandel hebt staan, door je certificeringen op te nemen in je e-mailhandtekening.

Extra extra's

Meten is weten

Marketing stelt weinig voor als je het niet meet. Meten is ten slotte weten. Daar heeft Exclaimer ook aan gedacht. Zo kun je met A/B testen verschillende handtekeningen testen en inzien welke het beste scoort. Je ziet het allemaal terug in een handig dashboard. 

Klanttevredenheid met 1 klik

Ook weet Exclaimer hoe belangrijk tevreden klanten zijn. En hoe lastig het kan zijn om responses te werven. Ook daarvoor heeft 't handtekeningenbedrijf wat bedacht. Met één-klik-responses haal je scores op bij je klanten, krijg je direct feedback in je dashboard én kan je de resultaten makkelijk delen met bijvoorbeeld het management en de directie. 

Dit heeft je zakelijke e-mailhandtekening minimaal nodig

Met minimaal deze elementen richt je je e-mailhandtekening suboptimaal in:

  • Contactinformatie: naam, functie, e-mailadres en telefoonnummer
  • Bedrijfsinformatie: bedrijfsnaam, logo en bedrijfsadres 
  • Beeldmateriaal: denk aan de social iconen en voeg eventueel een marketingbanner toe.
  • Juridische disclaimer: zoals vertrouwelijkheidsverklaringen en nalevingsverklaringen.

Tips voor het optimaal inrichten van je e-mailhandtekening

Maar hoe richt je het dan écht optimaal in? Nou, zo. Of bekijk het voorbeeld hiernaast van Exclaimer. 

1. Maak het visueel aantrekkelijk

Door pictogrammen en scheidingslijnen toe te voegen, breek je de e-mailhandtekening op en leg je de aandacht op de belangrijkste onderdelen in de e-mailhandtekening. 

2. Houd het simpel

Maar beperk wel het aantal elementen en informatie in je e-mailhandtekening. Een uitgebalanceerde lay-out verhoogt de leesbaarheid en verbetert de effectiviteit.

3. Zorg voor leesbaarheid

Over leesbaarheid gesproken, gebruik lettertypen dat op allerlei e-mailclients te lezen zijn én op kleinere apparaten zoals Arial, Helvetica of Verdana.

4. Maak het mobielvriendelijk

Mails worden vaker dan je denkt op mobiel gelezen. Daarom is een mobielvriendelijke handtekening van belang. Vermijd bijvoorbeeld grote afbeeldingen. 

5. De basis in orde

Zorg ervoor dat je e-mailhandtekening voldoet aan wettelijke voorschriften, zoals het opnemen van een e-maildisclaimer of link naar het privacybeleid, om transparantie en vertrouwen te waarborgen.

Ook je e-mailhandtekening inzetten als marketingtool?

E-mailhandtekeningen beheren zonder gedoe. Dat is Easy. Bij onze Basic Modern Workplace abonnementen, voeg je Exclaimer als add-on toe. Zo makkelijk kan het zijn. Nieuwsgierig geworden? Leuk! Neem dan contact met ons op. We denken graag met je mee. 

BrinQer
Caretowork
GuideID
ASU
Westerduin
Riforce
Spoor6
Ariens
Felix Verfgroep
Business Open
Elha Cosmetics