Frustratie en tijdverlies.
Een wachtwoord vergeten klinkt klein maar levert een hoop gedoe op. De gebruiker kan niet verder, jij als ICT-verantwoordelijke moet in actie komen en vervolgens komt ons support team in actie. Kortom frustratie voor de gebruiker en tijdverlies voor jou.
Hoe lossen we het op.
We hebben een handig stappenplan voor je gemaakt om te volgen:
- Laat de medewerker inloggen via mysignins.microsoft.com
- Check of de Microsoft Authenticator-app is toegevoegd
- Voeg (indien nodig) een persoonlijk e-mailadres toe
- Voeg een mobiel nummer toe (dit verdwijnt binnenkort, de Authenticator-app wordt de standaard)
Microsoft laat alternatieve e-mails en mobiele nummers langzaam los. Wie de Authenticator-app niet heeft ingesteld, kan zichzelf straks niet resetten.
Maak het jezelf en je team dus gemakkelijker en installeer de Authenticator-app zodat iedereen weer snel verder kan.
Stefan Kappert

Wil je advies op maat?
Wil je advies of wil je ook een effectieve digitale werkplek die je productiviteit ondersteunt? Bel dan met Stefan. Hij vertelt je graag hoe je stap voor stap sneller gaat.