Je handtekening gebruiken als marketing tool. Benieuwd hoe?

Is mailen bij jou ook nog steeds dagelijks het middel om te communiceren met (potentiële) klanten? Dan laat je mogelijk kansen liggen. Je kunt namelijk je handtekening in je mail gebruiken voor het promoten van campagnes, maken van afspraken of gewoon de uitstraling van je organisatie. Exclaimer is dé oplossing hiervoor.

<p>Je handtekening gebruiken als marketing tool. Benieuwd hoe?</p>

Waarom je email-handtekening gebruiken als marketing tool?

Op dit moment zijn slechts een beperkt aantal bedrijven op de hoogte van de voordelen achter het gebruik maken van een email-handtekening als marketing tool. In dit artikel zetten we de voordelen even voor je op een rijtje. 

1. Waardevol en toch persoonlijk

  • E-mailhandtekeningen kunnen worden gebruikt om marketingboodschappen te delen en effectiever te zijn in het aanspreken van het beoogde publiek. De inhoud die je opneemt in je handtekening maak je waardevol en specifiek aan de geadresseerde en daarmee waardevol. 
  • Persoonlijke e-mails verzonden door individuen met op maat gemaakte inhoud worden eerder geopend en gelezen in vergelijking met standaard marketing-e-mails met een typisch openingspercentage van 21%.

 

2. Bereik van een groot publiek

  • E-mail blijft één van de belangrijkste communicatiekanaal voor bedrijven. Daarom vormen handtekeningen een gemakkelijk middel om de kernboodschappen van jouw organisatie, aan een groot publiek te presenteren.
  • De grootte van uw publiek schaalt organisch mee met de grootte van jouw organisatie; hoe meer mensen e-mails versturen, hoe groter de marketingkans.

 

3. Relatief lage kosten

  • Marketing via handtekeningen is een kosteneffectieve manier om promotionele berichten te delen tegen een lage CPM (cost per thousand).
  • De ROI (Return on investment) van marketing via e-mailhandtekeningen is hoog in vergelijking met andere digitale advertenties vanwege de hoge betrokkenheid en lage kosten. De tool Exclaimer berekent dit als de statistiek Equivalent Advertising Value.

 

4. Jouw eigen huisstijl

  • Met iedere mail die je verstuurd, geef je jouw branding en huisstijl mee. Je krijgt hiermee herkenning en men weet je beter te vinden. Zowel on- als offline.
BrinQer
Caretowork
GuideID
ASU
Westerduin
Riforce
Spoor6
Ariens
Felix Verfgroep
Business Open
Elha Cosmetics