Advies nodig? Bel 0570 760 670. Ben je al klant? Bel 088 010 63 10.
Advies: 0570 760 670. Klant: 088 010 63 10.

 

 

De meestgestelde vragen en
antwoorden op een rij


Veelgestelde vragen over de digitale werkplek

Onder werkplek verstaan wij de veilige digitale werkplek van jou en je collega’s waarmee je toegang hebt tot al je bestanden, programma’s, mail, agenda en contacten.

Bij een migratie naar onze digitale werkplek brengen wij alle programma’s in kaart. Daaruit kan naar voren komen dat niet elk programma gebruikt kan worden. In dat geval gaan we samen op zoek naar een alternatief. Als er geen alternatief is dat voldoet, kan er dus geen gebruik worden gemaakt van onze werkplek.

Vanaf elk apparaat met Windows, MacOS, Android of iOS kun je bij al je mail en gegevens. Of je ook je programma’s kan gebruiken hangt van het type software af. Dat zal uit de inventarisatie blijken.

Vaak is dat mogelijk maar hardware heeft niet het eeuwige leven en de ontwikkelingen gaan snel. Dat neemt niet weg dat wij een klant nooit zullen adviseren om hardware te vervangen zonder duidelijke reden. Alleen als de huidige hardware niet geschikt is voor onze moderne diensten, zullen wij een voorstel doen voor vervanging.

Wij nemen voorzorgsmaatregelen en bieden technische hulpmiddelen voor een optimale veiligheid. Denk aan opslaan van data op verschillende datacenters, back-up, gebruik van beveiligde verbindingen, tweefactor authenticatie etc. Dat neemt niet weg dat in de praktijk blijkt dat de gebruiker vaak de zwakste schakel is. Voor veilig werken is dus zorgvuldig gebruik cruciaal!

Ja, alle gegevens worden overgezet. Mocht dit onverhoopt niet kunnen dan zal dat uit de inventarisatie blijken.

Tijdens de migratie hebben we toegang nodig tot jouw gegevens om deze over te kunnen zetten. Daarna kunnen wij niet meer bij jouw gegevens.

Als klant ben en blijf je eigenaar van je gegevens. Je hebt altijd de mogelijkheid om jouw gegevens mee te nemen naar een ander platform, ook als je het abonnement bij ons stopt.

Een migratie bestaat uit de volgende stappen. We gaan eerst inventariseren welke ICT-voorzieningen jouw organisatie heeft en welke functionaliteit daarin gewenst is. Dan brengen wij een gedetailleerd voorstel uit. Zonder dat je het merkt, migreren we dan de gehele ICT-infrastructuur van jouw bedrijf naar een superveilige ICT-omgeving die altijd en overal beschikbaar is. Zodra de migratie klaar is, werk je in een veilige ICT-omgeving en zonder gedoe op ieder denkbaar apparaat zoals pc’s, laptops, tablets en smartphones vanaf iedere plaats en op ieder gewenst moment.

Heel eenvoudig kunnen wij extra gebruikers toevoegen, namen wijzigen van medewerkers of gebruikers de-activeren. Je bent dus zo flexibel als nodig is.

Nee je hebt geen lokale server meer nodig. Dat is wel net zo veilig!

Tegenwoordig zijn de meeste internetverbindingen 50 à 100 MBps en dat is snel genoeg voor de meeste bedrijven. Ook dat nemen wij mee in onze inventarisatie. Wij zullen een upgrade voorstellen als dat nodig is.

De back-up wordt volledig automatisch verzorgd. Hier heb je helemaal geen omkijken meer naar.

Een migratie duurt vaak 1 à 2 dagen. Tijdens de migratie kan er gewoon doorgewerkt worden. Wij plannen het zo dat de medewerkers zo kort mogelijk offline zijn.

Als globale rekensom hanteren wij de volgende formule. Een migratie kost 400,- per bedrijf en 180,- per werkplek. Voor 10 medewerkers bedragen de eenmalige kosten dus 400,- plus 10 x 180,- = € 2.200,- excl. BTW. Uit de inventarisatie zal blijken of deze globale rekensom ook in jouw geval van toepassing is.

Een migratie is hetzelfde als een verhuizing. Als je eerst de oude spullen weggooit, hoef je die niet te verhuizen. Gegevens die zo gedateerd zijn dat deze niet naar de nieuwe omgeving hoeven te worden gemigreerd, kunnen alvast worden verwijderd. Dat scheelt veel tijd bij de migratie. Op het moment dat de inventarisatie is gedaan en de migratie gepland, dan hoef je niets meer voor te bereiden.

De meeste moderne printers en multifunctionals (printers/scanners in één) werken samen met onze werkplek. Na een migratie zullen wij zorgen dat alle printers werken.

Als wij de internetverbinding in beheer hebben, zullen wij zo snel mogelijk zorgen dat deze weer online komt. Mocht dat niet snel genoeg lukken dan betekent gebruik van onze diensten dat je op elke locatie en/of met elk apparaat dat wel internet heeft kan doorwerken.

Ik wil easy werken

Haal het maximale uit jezelf en je medewerkers met de IT-oplossingen en -ondersteuning van Easy Office Online. Wil je weten wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen?