Waarom Keeper favoriet is bij ons op kantoor

Je kent het vast wel. Je wilt ergens inloggen, want je moet even snel wat regelen. Wachtwoord onjuist. Huh? Je weet toch echt zeker dat je het juiste wachtwoord hebt ingevoerd. Snel een nieuw wachtwoord aanvragen. Klik hier, klik daar. Ondertussen breek je je hoofd over een nieuw wachtwoord. Typ, typ, typ. Enter. Dit moet ‘m worden! En dan krijg je een melding ‘wachtwoord is niet sterk genoeg’. ARGH... Frustratie alom.  

<p>Waarom Keeper favoriet is bij ons op kantoor</p>

Daarom is Keeper favoriet bij ons op kantoor  

En precies daarom is Keeper favoriet bij ons. Keeper is een wachtwoordenmanager die voor jou sterke wachtwoorden bedenkt, opslaat en zelfs Multi Factor Authenticatie kan toepassen. Ja ja, dat lees je goed. Dat scheelt weer elke keer je telefoon erbij pakken voor een verificatiecode. 

Sterke wachtwoorden bedenken 

Wachtwoorden worden dagelijks gelekt, gehackt en online gevonden door mensen met slechte bedoelingen. En onbewust maak jij het deze mensen heel makkelijk. Als je eenmaal een zogenaamd sterk wachtwoord hebt gevonden, gebruik je die vast vaker. Of je past 1 cijfertje aan. Misschien voeg je gewoon 1 cijfer toe. Zonder dat je het doorhebt, is hierdoor je wachtwoord helemaal niet meer zo sterk. En daar komt Keeper om de hoek kijken.  

Hoe?

Keeper voeg je toe je aan je webbrowser. Op de achtergrond denkt hij met je mee. Als je ergens een nieuw wachtwoord moet aanmaken, kun je met een simpele klik aan Keeper vragen om een sterk wachtwoord voor je te genereren. Eentje die je niet zo snel onthoudt. En dat is precies de bedoeling. Een sterk wachtwoord bestaat uit minimaal 14 tekens, kleine letters, hoofdletters, cijfers én vreemde tekens.  

Onthoud voortaan nog maar 1 wachtwoord 

Wie weet had je dat vroeger wel, een klein notitieboekje in je tas met al je wachtwoorden. Of nog erger... Een notitie in je telefoon met al je wachtwoorden. Of nóg erger... Een post-it kop je beeldscherm! Dat moet echt verleden tijd zijn. Niet alleen vanwege de veiligheid, maar ook vanwege het gemak dat een tool zoals Keeper biedt. Hierdoor hoef je niet meer zo’n hoog risico te lopen.

Keeper onthoudt al je wachtwoorden voor je. Enige wat jij hoeft te doen, is het onthouden van je Microsoft365-wachtwoord. Daarmee log je in op Keeper. Vervolgens vult Keeper je onthouden wachtwoorden in van het account waarop je wilt inloggen. 

Extra veilig 

Bij Easy Office Online maken we geen uitzonderingen als het om veiligheid gaat. Al onze klanten gebruiken Keeper met hun Microsoft365-account. En daarbij hebben we ook ingesteld dat na het inloggen met je Microsoft365-account, er nog een extra veilige stap gezet moet worden, namelijk Multi Factor Authenticatie (MFA).  

Dat betekent dat je na het invoeren van je Microsoft365-wachtwoord, je via een authenticator-app moet bevestigen dat jij het bent. Dit kan met een cijfercode, vingerafdruk of gezichtsherkenning. Hierdoor voorkom je dat hackers alsnog bij de opgeslagen gegevens in Keeper kunnen.  

Maar wacht... er is meer 

We horen je denken ‘leuk al die veiligheid. Maar is het ook gebruiksvriendelijk?’. 

Ja, zeker! Aan zo’n beetje alles is gedacht. Zo deel je heel makkelijk en op een veilige wijze opgeslagen wachtwoorden met collega’s. Ook zij moeten dan inloggen met hun Microsoft365-account én MFA.  

Jij en je collega's werken hoogstwaarschijnlijk in dezelfde log-ins. Maak het jezelf extra makkelijk door deze wachtwoorden in een groep te zetten en de groep te delen met desbetreffende collega's. Dat bespaart je een heleboel klikken. 

Vooruit. Nog een voordeel dan. Keeper meldt het ook als wachtwoorden onveilig zijn, of meerdere keren zijn gebruikt. Zo ben je nooit meer onbewust onveilig bezig.  

Extra extra veilig 

Wil je net als wij nog iets verder gaan? Dan kun je per opgeslagen account in Keeper een extra authenticatiestap instellen.  

Ook voor de techneuten onder ons 

Keeper is niet alleen gebruiksvriendelijk, ook vanuit beheerdersperspectief is Keeper een tool die ons technische hart sneller laat kloppen. Onveilige wachtwoorden worden gemonitord en zijn daarom beheerbaar. En als Pietje op vakantie is met wachtwoorden en al, kun je als beheerder alsnog toegang verlenen aan diegene die dat nodig heeft. Uiteraard na een zorgvuldige check. Ook kun je als beheerder heel makkelijk en snel een medewerker die uit dienst gaat, toegang tot Keeper ontzeggen. Hetzelfde geldt voor nieuwe collega’s. Keeper is binnen een paar klikken toegevoegd aan een Microsoft365-account. Wel zo veilig!  

Wil je ook geen frustratie meer als het om wachtwoorden gaat? Én je wachtwoorden veiliger beheren? Lees dan meer over Keeper, of neem contact met ons op.  

BrinQer
Caretowork
GuideID
ASU
Westerduin
Riforce
Spoor6
Ariens
Felix Verfgroep
Business Open
Elha Cosmetics