Advies nodig? Bel 0570 760 670. Ben je al klant? Bel 088 010 63 10.
Advies: 0570 760 670. Klant: 088 010 63 10.

 

 

Werk efficiënter
met onze integratie


Vijf voordelen van het integreren van VoIP met CRM


Met een VoIP-integratie kan je je CRM verbinden met je zakelijke telefoonsysteem en gegevens uitwisselen tussen de twee platformen. Zo’n VoIP-CRM integratie biedt belangrijke informatie en analyses aan verkoop-, marketing- en support teams binnen je bedrijf. Maar welke voordelen heeft dit eigenlijk voor je bedrijf?

Wat is VoIP?

VoIP telefonie staat voor Voice over IP: bellen via internet. Heel simpel eigenlijk: je hebt al een internetverbinding en deze gebruik je ook voor je telefonie. Een telefooncentrale of een telefooninstallatie is niet meer nodig. VoIP wordt ook wel cloudtelefonie, internettelefonie of IP-telefonie genoemd.

Met VoIP heb je volledige controle over je bereikbaarheid. Met één klik op de knop beantwoord je gesprekken, schakel je door of begin je conference calls. Waar je ook bent, op welk device je ook werkt. Zo is jouw bedrijf beter bereikbaar, werk je flexibeler en productiever.

Door het integreren van dergelijke VoIP-oplossing met je CRM-software kan je nog meer voordeel halen en dit zowel voor, tijdens als na de verkoop:

1. Correcte gegevens

Elke interactie met een klant biedt waardevol inzichten voor je bedrijf. Voor verkopers kan het praten met potentiële klanten aan de telefoon licht werpen op wat ze zoeken om uiteindelijk de verkoop met succes te kunnen sluiten. In plaats van handmatig bij elk gesprek aantekeningen te maken, zoals het tijdstip van het gesprek of telefoonnummer, zorgt de koppeling tussen VoIP en CRM voor alle logboekregistraties in realtime.

2. Betere klantervaring

Dankzij CRM-integraties kunnen verkoop- en supportmedewerkers in realtime anticiperen op de behoeften van een klant. Een goede CRM-integratie leidt een medewerker automatisch naar het profiel van de inkomende beller of maakt een nieuw supportticket met informatie over de beller. Dit bespaart tijd en stelt de medewerker in staat zich te concentreren op het gesprek met de klant.

3. Meer verkopen

Closed loop analytics is het uitwisselingsproces van gegevens tussen marketing- en verkoopafdelingen. Door hierin CRM -en belgegevens te combineren, kan de marketingafdeling de effectiviteit van verschillende tactieken testen en sales zo betere leads doorgeven met een hogere kans op conversie naar klant.

4. Verhoogde efficiëntie

VoIP-CRM integraties verhogen de efficiëntie door het werk van het opzoeken en invoeren van klantgegevens te elimineren. Zo kan een verkoop- of supportmedewerker een aantal taken vermijden zoals het zoeken naar een klantenkaart, het vragen naar eerdere interacties of oude tickets vinden en het invoeren van alle nieuwe gegevens. Datamanipulatie is een tijdrovend proces. Het vertraagt, laat ruimte voor fouten en vermindert de klantervaring.

5. Verbeterd management

VoIP CRM-integraties kunnen managers belangrijke statistieken over elke individuele medewerker geven, zoals het aantal gesprekken per dag, het aantal hangende oproepen, de gemiddelde gesprekstijd en de gemiddelde wachttijd. Managers kunnen deze gegevens gebruiken om verbeteringen aan te brengen bij individuele medewerkers of bij het team als geheel.

Koppeling met telefonie

Wil je jouw klanten zo snel mogelijk een helpende hand bieden wanneer dat nodig is? Integratie van bellen in de cloud van Easy Office Online met Teamleader maakt dat mogelijk. Door de koppeling tussen de telefonie en Teamleader krijg je tijdens een telefoontje direct inzicht in de klantgegevens. Zo heb je alle informatie bij de hand om de beste hulp te bieden.

Wil je meer weten over het integreren van Easy Office Online met Teamleader? Download ons gratis e-book hier.

Maak kennis met Teamleader

Ik wil easy werken

Haal het maximale uit jezelf en je medewerkers met de IT-oplossingen en -ondersteuning van Easy Office Online. Wil je weten wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen?