Advies nodig? Bel 0570 760 670. Ben je al klant? Bel 088 010 63 10.
Advies: 0570 760 670. Klant: 088 010 63 10.

 

 

Geen vraag
is ons teveel


Antwoorden op
veelgestelde vragen

Algemeen

In het maandelijkse abonnement zit het gebruik van onze diensten zoals een digitale werkplek, telefonie en/of een internetverbinding inclusief onbeperkte support tijdens kantooruren. Welke diensten kunnen worden gebruikt, staat precies omschreven in de afspraken die we hebben gemaakt in onze offerte.

Nee! Je weet vooraf precies waar je aan toe bent. Uiteraard kan dat anders zijn als de mate van gebruik in korte tijd totaal anders is dan besproken bij het maken van de offerte.

Hardware heeft niet het eeuwige leven en de ontwikkelingen gaan snel. Dat neemt niet weg dat wij een klant nooit zullen adviseren om hardware te vervangen zonder duidelijke reden. Alleen als de huidige hardware niet geschikt is voor onze moderne diensten, zullen wij een voorstel doen voor vervanging.

De initiële contractduur bedraagt twaalf maanden voor al onze diensten behalve zakelijk glasvezel. Daarvoor bedraagt de initiële contractduur 36 maanden. De opzegtermijn na de initiële contractduur bedraagt één maand.

Na de initiële contracttermijn kan onze dienstverlening per maand worden opgezegd. Dat kan heel eenvoudig door ons een mail te sturen.

De ervaring leert dat wij het overgrote deel van de vragen van onze klanten op afstand kunnen beantwoorden en incidenten kunnen oplossen. Mocht het toch nodig zijn dat wij op locatie nodig zijn, dan doen we dat zeker.

Zeker niet, veel van onze klanten hebben niet of nauwelijks ict-kennis.

Onze telefoon wordt altijd opgenomen door iemand die de meeste vragen van onze klanten snel kan beantwoorden. Soms is er specifieke kennis nodig die niet gelijk beschikbaar is. Dan zorgen wij ervoor dat er zo snel mogelijk contact wordt opgenomen.

Werkplek

Onder werkplek verstaan wij de veilige digitale werkplek van jou en je collega’s waarmee je toegang hebt tot al je bestanden, programma’s, mail, agenda en contacten.

Bij een migratie naar onze digitale werkplek brengen wij alle programma’s in kaart. Daaruit kan naar voren komen dat niet elk programma gebruikt kan worden. In dat geval gaan we samen op zoek naar een alternatief. Als er geen alternatief is dat voldoet, kan er dus geen gebruik worden gemaakt van onze werkplek.

Vanaf elk apparaat met Windows, MacOS, Android of iOS kun je bij al je mail en gegevens. Of je ook je programma’s kan gebruiken hangt van het type software af. Dat zal uit de inventarisatie blijken.

Vaak is dat mogelijk maar hardware heeft niet het eeuwige leven en de ontwikkelingen gaan snel. Dat neemt niet weg dat wij een klant nooit zullen adviseren om hardware te vervangen zonder duidelijke reden. Alleen als de huidige hardware niet geschikt is voor onze moderne diensten, zullen wij een voorstel doen voor vervanging.

Wij nemen voorzorgsmaatregelen en bieden technische hulpmiddelen voor een optimale veiligheid. Denk aan opslaan van data op verschillende datacenters, back-up, gebruik van beveiligde verbindingen, tweefactor authenticatie etc. Dat neemt niet weg dat in de praktijk blijkt dat de gebruiker vaak de zwakste schakel is. Voor veilig werken is dus zorgvuldig gebruik cruciaal!

Ja, alle gegevens worden overgezet. Mocht dit onverhoopt niet kunnen dan zal dat uit de inventarisatie blijken.

Tijdens de migratie hebben we toegang nodig tot jouw gegevens om deze over te kunnen zetten. Daarna kunnen wij niet meer bij jouw gegevens.

Als klant ben en blijf je eigenaar van je gegevens. Je hebt altijd de mogelijkheid om jouw gegevens mee te nemen naar een ander platform, ook als je het abonnement bij ons stopt.

Een migratie bestaat uit de volgende stappen. We gaan eerst inventariseren welke ICT-voorzieningen jouw organisatie heeft en welke functionaliteit daarin gewenst is. Dan brengen wij een gedetailleerd voorstel uit. Zonder dat je het merkt, migreren we dan de gehele ICT-infrastructuur van jouw bedrijf naar een superveilige ICT-omgeving die altijd en overal beschikbaar is. Zodra de migratie klaar is, werk je in een veilige ICT-omgeving en zonder gedoe op ieder denkbaar apparaat zoals pc’s, laptops, tablets en smartphones vanaf iedere plaats en op ieder gewenst moment.

Heel eenvoudig kunnen wij extra gebruikers toevoegen, namen wijzigen van medewerkers of gebruikers de-activeren. Je bent dus zo flexibel als nodig is.

Nee je hebt geen lokale server meer nodig. Dat is wel net zo veilig!

Tegenwoordig zijn de meeste internetverbindingen 50 à 100 MBps en dat is snel genoeg voor de meeste bedrijven. Ook dat nemen wij mee in onze inventarisatie. Wij zullen een upgrade voorstellen als dat nodig is.

De back-up wordt volledig automatisch verzorgd. Hier heb je helemaal geen omkijken meer naar.

Een migratie duurt vaak 1 à 2 dagen. Tijdens de migratie kan er gewoon doorgewerkt worden. Wij plannen het zo dat de medewerkers zo kort mogelijk offline zijn.

Als globale rekensom hanteren wij de volgende formule. Een migratie kost 400,- per bedrijf en 180,- per werkplek. Voor 10 medewerkers bedragen de eenmalige kosten dus 400,- plus 10 x 180,- = € 2.200,- excl. BTW. Uit de inventarisatie zal blijken of deze globale rekensom ook in jouw geval van toepassing is.

Een migratie is hetzelfde als een verhuizing. Als je eerst de oude spullen weggooit, hoef je die niet te verhuizen. Gegevens die zo gedateerd zijn dat deze niet naar de nieuwe omgeving hoeven te worden gemigreerd, kunnen alvast worden verwijderd. Dat scheelt veel tijd bij de migratie. Op het moment dat de inventarisatie is gedaan en de migratie gepland, dan hoef je niets meer voor te bereiden.

De nieuwste Microsoft Surface tablets en laptops werken optimaal samen met onze digitale werkplek en deze kun je bij ons kopen. Voor andere merken kunnen wij je een leverancier adviseren.

De meeste moderne printers en multifunctionals (printers/scanners in één) werken samen met onze werkplek. Na een migratie zullen wij zorgen dat alle printers werken.

Als wij de internetverbinding in beheer hebben, zullen wij zo snel mogelijk zorgen dat deze weer online komt. Mocht dat niet snel genoeg lukken dan betekent gebruik van onze diensten dat je op elke locatie en/of met elk apparaat dat wel internet heeft kan doorwerken.

Telefonie

Bij Bellen in de Cloud maak je gebruik van een online telefooncentrale. Daardoor is het mogelijk om je totale telefoniebehoefte als dienst af te nemen. Je telefoneert via je betrouwbare internetverbinding en je hebt geen ISDN-abonnement of telefooncentrale meer nodig. Uiteraard behoud je wel je bestaande telefoonnummers. Je betaalt een vast laag bedrag per toestel, per maand. Hierdoor groeit de telefonie met je organisatie mee, zonder investeringen in vaste capaciteit en/of uitbreiding van het aantal netlijnen. Onderling bellen, ook tussen verschillende vestigingen of vanaf thuiswerkplekken, is natuurlijk gratis.

Jazeker, al je bestaande telefoonnummers worden behouden

Tijdens de overgang zorgen wij ervoor dat je geen moment onbereikbaar bent

Tenzij je al beschikt over moderne VoIP-toestellen van Yealink, Mitel of Gigaset betekent een overgang vaak de aanschaf van nieuwe toestellen om optimaal van onze oplossing gebruik te maken.

Nee je kan ook bellen via een programma op de computer (softphone). Wij adviseren dan het gebruik van een headset. Ook is er de mogelijkheid van vast/mobiel-integratie waarmee je veste nummer ook op je mobiel kan worden gebruikt.

Ja dat is mogelijk, deze software is gratis beschikbaar.

Ja dat is mogelijk. Je vaste nummer gebruiken en intern bellen via het interne nummer kan met een mobiel abonnement van Easy Office Online. Wij noemen dat vast/mobiel-integratie.

In de praktijk is dat onbeperkt. Er is wel een fair use policy van toepassing waardoor extreem gebruik aan banden kan worden gelegd. Dit is vooral bedoeld om misbruik te voorkomen.

Op meerdere manieren kan dat per direct worden aangepast, via een app, een webportaal of via inbellen naar de online telefooncentrale. Ook kun je ons bellen voor een kleine wijziging en passen wij de wijziging direct kosteloos toe.

Ja dat kan vaak wel, de meeste internetverbindingen zijn snel genoeg. Als er gebruik wordt gemaakt van een door ons gerealiseerde internetverbinding kunnen wij de gesprekskwaliteit garanderen en sneller support verlenen.

Ja dat is mogelijk. Er zijn vele honderden CRM-systemen die kunnen worden gekoppeld zoals Teamleader, AFAS, Salesforce, PerfectView, SugarCRM etc. Ook met veel gespecialiseerde software zoals Fysiomanager, Elements en Realworks hebben wij een koppeling. Daarmee zie je bij inkomende telefoon direct de klantkaart van de beller en kan er via één druk op de knop een nummer uit het CRM-systeem worden gebeld.

Nee dat is niet meer nodig, de volledige telefonie loopt via een abonnement met Easy Office Online.

Tegenwoordig zijn de meeste internetverbindingen 50 à 100 MBps en dat is snel genoeg voor de meeste bedrijven. Ook dat nemen wij mee in onze inventarisatie. Wij zullen een upgrade voorstellen als dat nodig is.

Eerst spreken wij samen af hoe je de bereikbaarheid van jouw bedrijf precies wilt hebben geregeld. De online telefooncentrale richten we dan precies volgens jouw wensen in. Dan zullen wij indien nodig aanpassingen doen in de internetverbinding, netwerk en toestellen. Als laatste zal de telefoonnummers worden omgezet (porteren) en maak je gebruik van Telefonie in de Cloud.

Je kan voorbereiden hoe je de bereikbaarheid van jouw bedrijf het liefst wilt hebben. Wij zullen dat meenemen ins ons advies.

Stuur ons je meest recente nota van telefonie en je internetverbinding en geef aan hoeveel toestellen je wilt hebben. Dezelfde dag nog heb je een offerte in de mail en een week later kun je al overgestapt zijn.

Bij een internetstoring werken de toestellen op locatie niet meer. In dat geval zullen wij de inkomende telefoon doorschakelen naar een andere vestiging of naar de mobiel, afhankelijk van jouw wensen. Onbereikbaar ben je dus geen moment.

Internet

Wij leveren alle gangbare internetverbindingen zoals ADSL en VDSL maar ook snelle glasvezelverbindingen. Per locatie in Nederland is de beschikbaarheid anders. Geef ons je adres en binnen no-time weet jij wat er op jouw locatie mogelijk is.

Van de meeste verbindingen is de levertijd ca. 2-3 weken. Alleen voor zakelijk glasvezel kan de levertijd tot wel drie maanden bedragen. Het is daarom altijd verstandig op tijd een beslissing te nemen.

Nee dat is zeker niet verplicht. Wel heb je dan één aanspreekpunt, kunnen wij de gesprekskwaliteit garanderen en sneller support verlenen.

Bij voorkeur wel, dan zorgen wij ervoor dat alle apparatuur optimaal op elkaar is afgestemd.

Dan bel je ons! Wij zullen dan zo snel mogelijk de oorzaak achterhalen en de juiste stappen nemen zodat je snel verder kan werken.

Het belang van goede wifi wordt steeds groter. Een perfecte wifi-dekking is meer dan het plaatsen van één of meer access points. Wij hebben daar verstand van en zorgen voor een perfecte wifi-dekking.

De veiligheid van jouw internet wordt bepaald door de gebruikte netwerkapparatuur zoals routers en access points. Wij zorgen voor een continu monitoring en gebruik van de laatste software waardoor jouw internet en netwerk zo veilig mogelijk is.

Dat is zeker mogelijk maar doe het wel goed! Zomaar een ander bedrijf toegang geven tot jouw verbinding of gebruik maken van de verbinding van een ander bedrijf kan leiden tot onveilige situaties. Wij verzorgen voor meerdere panden op een veilige manier gedeelde internettoegang voor alle gebruikers.

Ik wil easy werken

Haal het maximale uit jezelf en je medewerkers met de IT-oplossingen en -ondersteuning van Easy Office Online. Wil je weten wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen?